"We werken binnen vaste of tijdelijke teams samen om tot de gewenste uitkomsten te komen."
"We gaan uit van een eenvoudig proces, met minder bureaucratie. We maken het niet onnodig ingewikkeld en we doen het goed."
Digitalisering biedt onze gemeentelijke organisatie veel kansen, neemt ook verwachtingen van de samenleving met zich mee. Het is een ontwikkeling die niet stopt, en waar we als organisatie in mee willen én moeten. We willen kansen benutten om eenvoudig en effectief samen te werken in een digitaal datatijdperk. Daarbij is IT en informatieanalyse ondersteunend aan het bereiken van inhoudelijke opgaven. Met de hierna genoemde ontwikkelingen dragen we bij aan de ambities uit onze organisatievisie De mens voorop.
Wat wilden we bereiken?
Digitalisering
Beoogd werd om de kansen van digitalisering gericht te benutten en aan te sluiten bij de verwachtingen vanuit de samenleving. Daarbij was het doel om eenvoudig en effectief te blijven samenwerken in een steeds verder digitaliserende omgeving.
Digitalisering en informatieanalyse werden daarbij gezien als ondersteunend en faciliterend aan het realiseren van de inhoudelijke opgaven van de organisatie. Door hier actief op in te zetten, werd beoogd mee te bewegen met de digitale transformatie en daarmee uitvoering te geven aan de ambities uit de organisatievisie ‘De mens voorop’.